Jak vytvořit hypertextové odkazy?

Červen 12, 2011

Hypertextové odkazy jsou velice důležitým prvkem především pro vytváření zpětných odkazů a nejčastěji jsou využívány v tzv. PR článcích a samozřejmě na samotných webových stránkách pro tzv. proklíčování webových stránek. PR články jsou jedním z podpůrných prostředků pro SEO optimalizaci Vašich www stránek a pro vytváření relevantních zpětných odkazů vedoucích na Váš web.

Pokud nevíte, jak na ně, potom je nejvyšší čas se tomuto jednoduchému způsobu vytváření zpětných odkazů naučit.

Hypertextové odkazy v praxi

Hypertextový odkaz by měl vést především z klíčového slova a daný odkaz by také toto klíčové slovo měl obsahovat. Pokud tedy například podporujete Váš web, který se zabývá SEO optimalizací a tvorbou webových stránek, potom by hypertextový odkaz měl vést nejlépe na stranu, která se zabývá SEO optimalizací či tvorbou webu. Ukažme si to prakticky na následujícím příkladu:

Můj článek chce podporovat webové stránky www.copywriter-web.wz.cz a proto bude takto koncipován. Může začínat například takto: „Také toužíte po krásných a přitom cenově dostupných webových stránkách? Nepatří psaní textů k Vašim silným stránkám? Potom využijte služeb profesionálního copywritera a nechte si vytvořit levné a přitom profesionální webové stránky.“

Jak vidíte ve výše uvedeném textu, hypertextové odkazy jsou podtrženy a označeny modře, což klienta upozorňuje, že je zde odkaz vložen, a že může přímo tyto stránky navštívit a tyto služby využít. Pokud na tento odkaz najedete myší, zobrazí se Vám konkrétní hypertextový odkaz tj. www.stranky-webove.cz a stranky-webove.cz/copywriting/– zde jasně vidíte, že obsahuje stejná klíčová slova, jako v textu. A jak byl hypertextový odkaz vložen? Naprosto jednoduše.

Jak vložit hypertextový odkaz?

Daný text, kam chcete vložit hypertextový odkaz, nejprve označíte modře myší, tj. stisknete levé tlačítko myši a táhnete tak dlouho, dokud se Vám neoznačí daný text ( v horním případě šlo o slova „webových stránkách“ a „copywriter“). Poté stisknete pravé tlačítko myši a zobrazí se jednoduchá tabulka, kde vyberete políčko „hypertextový odkaz„. A máte prakticky vyhráno.

Nyní si stačí vybrat, o jaký druh hypertextového odkazu se jedná. Nejčastěji to asi bude právě zmiňovaný hypertextový odkaz vedoucí na Vaše webové stránky. V poli „odkaz na“ (naleznete jej zcela vlevo) proto necháte zaškrtnuto : „Existující soubor nebo web. stránka“ a do pole „adresa“ zapíšete celou adresu, kam si přejete Váš odkaz směrovat včetně předpony http. Adresa tedy bude vypadat nějak takto: http://www.vašestranka.cz“

Stejným způsobem vložíte například hypertextový odkaz na Váš e-mail či jiný text na stránce. Pouze v levém poli „odkaz na“ zaškrtnete buď „E-mailová adresa“ v případě e-mailu (potom do pole adresa vkládáte Vaši e-mailovou adresu) anebo “ Místo v tomto dokumentu“ pro odkaz na text na stránce. Tento odkaz bývá velmi často používán např. při tvorbě abecedního seznamu, kdy potřebujete rychle hledat v několikastránkovém textu.